تبلیغات محیطی در تهران

انجام تبلیغات محیطی در ایران

تبلیغات محیطی در تهران

انجام تبلیغات محیطی در ایران

۴ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


مناقصه گزار : سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز

تاریخ شروع : 1394/04/24

شماره آگهی : نوبت دوم

آدرس : فارس ، -


شرح آگهی

آگهی مناقصه عمومی

نوبت اول 94.4.23

نوبت دوم 94.4.24

سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز در نظر دارد عملیات تهیه و ساخت و نصب پل هوایی عابر پیاده بولوار باهنر جنوبی، بوستان شقایق همراه با تهیه مصالح را با براورد اولیه 4.025.141.014 ریال از طریق مناقصه به پیمانکاران واجد شرایط اقدام نماید. لذا از کلیه پیمانکاران دارای حداقل رتبه 5 در رشته ابنیه یا راه از سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور و یا دارای پروانه بهره برداری از وزارت صنعت معدن و تجارت همراه با سابقه مرتبط دعوت به عمل می آید با توجه به موارد زیر برای دریافت اسناد به آدرس : شیراز- خیابان انقلاب نبش خیابان هدایت طبقه چهارم پارکینگ طبقاتی هدایت- واحد قراردادها مراجعه نمایند . ضمناً در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر شماره تلفن های 32346539 آماده پاسخگویی می باشد. 

مدت انجام کار: 3 ماه 

مبلغ تضمین شرکت در مناقصه 210.000.000 ریال به صورت ضمانتنامه بانکی یا فیش واریزی نقدی به حساب سپرده  700785400212 بانک شهر به نام سازمان حمل و نقل و ترافیک .

برندگان اول و دوم مناقصه هرگاه حاضر به انعقاد قرارداد نشوند سپرده آنان به ترتیب ضبط خواهد شد.

در زمان انعقاد قرارداد 5 درصد مبلغ پیشنهادی به عنوان ضمانت حسن اجرای تعهدات به صورت ضمانت نامه بانکی اخذ می گردد.

پیش پرداخت طبق شرایط مندرج در اسناد مناقصه قابل پرداخت خواهد بود.

آخرین مهلت تسلیم پیشنهادات مورخ 94.4.31 می باشد.

تاریخ بازگشایی پاکات روز یکشنبه مورخ 94.5.6 در محل ساختمان معاونت اداری و مالی شهرداری واقع در ابتدای بلوار چمران می باشد.

مدت اعتبار پیشنهادها سه ماه می باشد.

بدیهی است هزینه آگهی به عهده برنده مناقصه خواهد بود و شهرداری شیراز در رد یک یا تمام پیشنهادات مختار می باشد. 

شرکت در مناقصه و دادن پیشنهاد به منزله قبول شروط و تکالیف شهرداری موضوع ماده 10آیین نامه معاملات شهرداری می باشد.

سایر اطلاعات و جزئیات مربوطه در اسناد مناقصه مندرج است. 

روابط عمومی سازمان حمل و نقل و ترافیک

  • امیر حریربافان
  • ۰
  • ۰

بیلبورد بی شک یکی از قدرتمندترین ابزارهای  رسانه های تبلیغات محیطی به شمار می رود که همواره از دوران باستان تا امروز مورد توجه بازرگانان - کارخانجات - بانک ها و موسسه خدماتی بوده است.

واژه بیلبورد مرکب از دو بخش Bill به معنای قبض، لایحه قانونی، سند، صورت حساب و Board به معنای تخته یا هر چیز مسطح،  میز غذا، مقوا و غیره می باشد. بیلبورد با نوشتار انگلیسی Billboard که در طی مصوبه فرهنگستان زبان فارسی برگردان فارسی آن آگهی نما می باشد و به محلی برای نصب آگهی ها و اعلانات گفته می شود این کلمه لاتین در کشور امریکا مصطح و به نوعی تابلو اطلاق می شود که به روی آن پوسترهای بزرگ چسبانده می شود. امرزه در ایران همان اصطلاح بیلبورد در میان اهل فن و مردم مورد استفاده و رایج می باشد.


تاریخچه تبلیغات  :

نخستین قدم‌ها در مسیر تبلیغات در سال ۱۴۵۰، زمانی که یوهان گوتنبرگ  ماشین چاپ قابل حمل را اختراع کرد، با انتشار برگه‌ های آگهی دستی، تبلیغات به شکل امروزی آن به مردم معرفی شد. در سال ۱۷۹۶، با تکمیل روش‌های لیتوگرافی، اولین پوستر تصویر سازی شده ، به وجود آمد. به مرور زمان، مردم به دنبال جاهایی مناسب برای نصب آگهی‌های خود بودند تا در محدودهٔ زمانی مشخص، بیشترین بازدید کننده و بالاترین  تأثیر را داشته باشد، به این ترتیب، ستون‌ها و جعبه‌های ویژهٔ نصب آگهی در نقاط پر رفت‌ و آمد شهرها برپا شد.

اولین بار تبلیغات در حاشیه جاده‌ها توسط بازرگانان و کسبه محلی آمریکایی به کار رفت. آنها علامت‌ها و تابلوهایی را بر دیوارها و نرده‌ها نقش می‌کردند یا پوسترهایی را بر روی تیرهای تلگراف، دیوارها و هر محل ممکن، نصب می‌کردند. در نیویورک در سال ۱۸۳۵، اولین پوستر بسیار بزرگ در فضای خارجی نصب شد. این پوستر ۱۵ متر مربعی، توسط چاپخانه جرد بل (Jared Bell) برای تبلیغ یک سیرک به چاپ رسید.

 

انواع رسانه تبلیغاتی :

با توجه به نوع مخاطب و درخواست های صاحبان آگهی از بازار هدف ابزارهای مختلفی قابل استفاده هستند که شامل تابلوهای بزرگ تبلیغاتی که برای رویت از فواصل دور (معمولا بیش از 20 متر) طراحی شده اند و به انواع عمومی زیر تقسیم می شوند : 

بیلبورد های تبلیغاتی

تلویزیون های تبلیغاتی شهری

تبلیغات برروی بدنه تاکسی های شهری

تبلیغات برروی بدنه اتوبوس های شهری

استرابوردهای تبلیغاتی

استیکرهای سه بعدی تبلیغاتی

دیواری نویسی

تبلیغات پل های هوایی و عابر پیاده

استندهای تبلیغاتی

دستگیره های تبلیغاتی

 قسمت های تشکیل دهنده بیلبورد تبلیغاتی :

این نوع از رسانه محیطی معمولا در خیابان ها - میدان ها - تقاطع ها و بزرگراه ها که مسیر تردد وسایل نقلیه هستند نصب میشود و گاه بسته به نوع خلاقیت صاحبان آگهی یا شرکت های تبلیغاتی اجرا کننده تبلیغات آنها از قالب های یکنواخت خود خارج شده و با جذابیت های بصری آمیخته می شود.بیلبورد متشکل از چندین قسمت است که عبارتند از :

1- فونداسیون: که اغلب زیر زمین است و شامل میلگرد - بتن جهت استحکام و پلیت یا صفحه ای برای اتصال به پایه میباشد. بیلبوردها بسته به اندازه آنها و سنگینی سازه آن نیازمند محاسبات مهندسی و دقیق جهت اندازه و اجرای صحیح فونداسیون میباشد.

2- پایه: از سطح زمین تا زیر صفحه اصلی بیلبورد که جهت نصب آگهی از آن استفاده میشود پایه تابلو نامیده میشود که به شکل های مختلف و بر اساس طرح سازه اجرا میشود که می تواند از جنس لوله های سنگین - بتنی و یا شبکه های فلزی باشد.

3- صفحه نمایش آگهی: این قسمت از بیلبورد شامل فریم فلزی می باشد که بصورت شبکه ای اجرا میشود و روی آن با ورق فلزی پوشیده میشود که طرح بر روی آن نصب می شود.

4- سیستم نور پردازی: در هر بیلبورد تبلیغاتی در صورت دسترسی به سیستم برق و امکان برق رسانی به آن با توجه ابجاد تابلو تقریبا برای هر یک و نیم متر یک پرژکتور لازم است. این قسمت از بیلبورد شامل دستک های کشویی جهت تعویض و تنظیم نور پرژکتور ها و قاب پرژکتور می باشد. در سالهای اخیر با توجه به بهینه سازی مصرف انرژی پیشنهاد میشود از پرژکتورهای کم مصرف با توان نور دهی بالا استفاده شود که سیستم های ال ای دی از این دسته هستند.

5- راهرو ها و نردبان های تعویض رویه: یکی از مهمترین قسمت هایی است. که معمولا توسط سازندگان مبتدی بیلبوردها فراموش میشود و یا در این خصوص اطلاعاتی ندارد و کاربری آن را نمی دانند. این راهرو ها و نردبان ها باید بصورتی مهندسی و ایمن برای تردد نصاب رویه تابلو در نظر گرفته شده و ساخته شود چون یک سهل انگاری ساده در این قسمت امکان سقوط افرادی که در حال نصب رویه تابلو هستند را موجب شود.

6- کلیپس و سپری:  سپری که در چهار طرف صفحه نمایش آگهی و بر روی فریم نصب میشود. و در زمان نصب رویه تابلو بوسیله سپری آن را می کشند تا رویه صاف و یک دست باشد. بعضی از سازندگان تابلو جهت سهولت در کار از کلیپس و سپری استفاده نمی کنند و بجای سپری از چوب استفاده می کنند و برای نصب رویه نیز از منگنه بزرگ استفاده می کنند که معمولا حرفه ای نیست و باعث ایجاد چروک در بیلبورد میشود.

7- رویه تابلو: رویه تابلو محل درج آگهی میباشد که در گذشته نه چندان دور بر روی پارچه طرح ها اجرا میشد و توسط نصاب تابلو بر روی صفحه نمایش آگهی چسبانیده میشد ولی در سال های اخیر با پیشرفت و ورود دستگاه های چاپ بزرگ بر روی بنر - فلکس و یا استیکر چاپ شده و جهت دید عمومی به نمایش گذاشته میشود.

8- آگهی: این بخش برای هر مشتری متفاوت است و پس از طراحی توسط شرکت طراح و تایید مشتری، برروی بیلبورد نصب میشود. نوع اجرای آگهی میتواند: بنر، فکلسی، استیکر و ... باشد.

9- بخش فرابیلبورد و حجم: فرابیلبورد به بخشی از آگهی گفته میشود که داخل کادر مخصوص آگهی نیست و بیرون از بیلبورد قرار دارد یا به عبارتی از کادر بیرون زده است. جدیدا مشاهده میشود که شرکت هایی که دارای خلاقیت در زمینه تبلیغات محیطی هستند از این امکان هوشمندانه استفاده میکنند و علاوه بر استفاده از فضای داخلی و کادر بیلبورد از فضای فرابیلبوردی و بیرونی بیلبورد نیز استفاده می کنند.

مزایای بیلبورد تبلیغاتی :

  1. صاحبان این نوع تبلیغات دنبال مشتری نمی‌گردند بلکه این مشتریان هستند که آنها را می‌ یابند .
  2. ماندگاری و اثر گذاری طولانی در ذهن مخاطب.
  3. انواع پیام های فرهنگی ، تجاری ، اجتماعی و سیاسی بر روی آن قابل اکران می باشد.
  4.  بیلبورد در مقایسه با قیمت تبلیغات تلویزیونی و رادیویی و کم اثر بودن تبلیغات در رسانه‌های چاپی می‌تواند با هزینه کمتر، بیشترین تعداد مخاطب را جلب کند .
  5. برای شرکت‌های کوچک که قادر به پرداخت هزینه تبلیغات تلویزیونی نیستند، بسیار مفید‌ است .
  6. قابل رویت در فواصل دور.
  7. برند را معرفی می کند و فروش محصولات را بالا می برد.
  8. افزایش آگهی مردم نسبت به ورود کالاهای جدید به بازار.

​معایب بیلبورد تبلیغاتی :

  1. بالا بودن قیمت بیلبورد تبلیغاتی یکی از معایب آن محسوب می شود و هر شرکتی قادر به اجاره بیلبورد تبلیغاتی نمی باشد.
  2. اگر طرح تبلیغاتی به درستی اجرا نشود  و نتواند مفهوم کلی تبلیغ را به مخاطب برساند می تواند به یک ضد تبلیغ تبدیل شود.
  3.  محدودیت در اجرای طرح های تبلیغاتی یکی دیگر از معایب آن محسوب می شود.
منبع : فرابیلبورد
نشانی اینترنی : www.FaraBillboard.com
  • امیر حریربافان
  • ۰
  • ۰

کانون تبلیغاتی فراهنر با مجوز رسمی از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آماده همکاری با موسسات و شرکت های خصوصی جهت اجرای پروژه های تبلیغاتی و اطلاع رسانی در پایتخت معنوی ایران مشهد مقدس می باشد.

خدمات ارائه شده توسط این شرکت عبارتند از :

  • مشاوره و اجرای طرح های تبلیغاتی در سطح شهر مقدس مشهد
  •  مشاور و مجری تبلیغات محیطی در سطح شهر مقدس مشهد
  • اجاره بیلبورد و تابلوهای بزرگ تبلیغاتی در سطح شهر مقدس مشهد
  •  اجاره تلویزیون های غول پیکر شهری در سطح شهر مقدس مشهد
  • اجاره استند ها و لایت باکس های شهری در سطح شهر مقدس مشهد
  •  اجاره تلویزیون های غول پیکر نمایشگاه بین المللی مشهد
  • اجاره تابلوهای تبلیغاتی در پمپ های بنزین و جایگاه های سوخت گازطبیعی
  • فراهنر ، فرصتی برای تحول 

جهت کسب آگاهی از تبلیغات محیطی و اجاره بیلبورد های تبلیغاتی در شهر مقدس مشهد به سایت این شرکت مراجعه فرمایید : www.FaraBillboard.com

  • امیر حریربافان
  • ۰
  • ۰

معاون خدمات شهری شهرداری تهران از اجرای تبلیغات محیطی ویژه نمایشگاه قرآن کریم در 30 پایانه شهر تهران خبر داد .

 دکتر مجتبی عبدالهی به مناسبت ماه مبارک رمضان با اشاره به برپایی بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در اراضی عباس‌آباد ‌گفت : تبلیغات محیطی با مضامین قرآنی در سطح شهر انجام شده و در عین حال جانمایی تابلوهای راهنمایی مسیرهای دسترسی به نمایشگاه قرآن به منظور دسترسی بهتر شهروندان به این نمایشگاه صورت گرفته است .

معاون خدمات شهری شهرداری تهران درخصوص طراحی و اجرای تابلوهای راهنمایی مسیرهای دسترسی و علایم ترافیکی مورد نیاز در زمان برگزاری نمایشگاه به فعالیت‌های صورت گرفته از سوی سازمان زیباسازی شهر تهران اشاره کرد و افزود : محل قرارگیری این تابلوها از سوی معاونت حمل‌ و‌ نقل و ترافیک شهرداری تهران به زیباسازی اعلام شده است .

دکتر مجتبی عبدالهی در مورد تامین نور و روشنایی پارکینگ‌ها و خیابان‌های منتهی به محل برگزاری نمایشگاه گفت : تامین نور و روشنایی عمومی پارکینگ‌ها و خیابان‌های داخل نمایشگاه به نحوی انجام شده است که بتواند روشنایی لازم برای رفت و آمد بازدید‌کنندگان را فراهم کند .

به گفته معاون خدمات شهری شهرداری تهران علاوه بر این اقدامات ، تبلیغات محیطی ویژه در 30 پایانه که به محل برگزاری نمایشگاه قرآن منتهی می‌شود ، برپا شده است و این تبلیغات تا پایان تیرماه ادامه دارد .

وی با اشاره به فعالیت‌های شهرداری تهران در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم در اراضی عباس‌آباد گفت : در کنار این اقدامات سازمان زیباسازی شهر تهران ، طراحی و تهیه برنامه‌های تبلیغاتی با همکاری ستاد نمایشگاه قرآن برای پخش از صدا و سیما ، تلویزیون‌های شهری و تلویزیون‌های مترو انجام شده است .

عبدالهی با تاکید بر طراحی و اجرای تبلیغات محیطی با مضامین قرآنی در سطح شهر ادامه داد : این تبلیغات بر روی سازه‌های تبلیغات شهری به خصوص عرشه‌های پل انجام شده است . چاپ و نصب پرچم‌های نمایشگاه در محوطه برگزاری ، نصب حداقل 3 بالن تبلیغاتی در محوطه نمایشگاه از دیگر برنامه‌های سازمان زیباسازی در بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم است .

  • امیر حریربافان